menusearch
anpc.ir

اصول مدرن تبلیغات ,

دوشنبه دوم مهر ۹۷
(0)
(0)
اصول مدرن تبلیغات

اصول مدرن تبلیغات

در عصر امروز تبلیغات دیگر به تبلیغات تلویزیونی و روزنامه ای محدود نمی‌شود. اکنون و در دنیای امروز روش‌های نوینی برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد که نگاهی به این روش‌های مدرن در ایجاد دیدی گسترده نسبت به این مقوله می‌تواند بسیار مفید باشد و ایده‌های کارآمدی را در ذهن فعالان این حوزه ایجاد کند.

این روز ها تبلیغات و بازاریابی بخشی ضروری از دنیای تجارت را تشکیل می‌دهد. اگر محصولی خوب یا خدماتی مفید و کارآمد در اختیار داشته باشید، باید از هنر چگونگی فروختن آن نیز برخوردار باشید. البته با این وجود هنوز هم آژانس‌هایی هستند که برای تبلیغات محصولات خود از روش‌های قدیمی و سنتی استفاده می‌کنند اما از سوی دیگر بازیگران پیشرویی در این بازار وجود دارند که به استفاده از روش‌های جدید و مدرن تبلیغات علاقه مند شده اند.

بررسی مهم ترین اصول مدرن تبلیغات

قافله یکی از متداول‌ترین تکنیک‌ها هم در زمان جنگ و هم صلح است و نقش مهمی در تبلیغات مدرن بازی می‌کند. همچنین یکی از هفت تکنیک تبلیغاتی مشخص شده در تحلیل موسسه تبلیغات در سال ۱۹۳۸ نیز می‌باشد. قافله درخواست از مخاطب برای دنبال کردن جمعیت و شرکت در آن به این دلیل که همه آن کار را می‌کنند، می‌باشد. این روش تبلیغی متقاعد کردن مخاطب در این مورد است که یک طرف، برنده است زیرا افراد بیشتری دنباله‌رو آن هستند. مخاطب باید باور کند که چون افراد زیادی دنبال آن هستند، موفقیت آن غیرقابل اجتناب و شکست‌آن غیرممکن است. ازآنجا که افراد عادی و متوسط همیشه دوست دارند در طرف برنده باشند، مجبور به شرکت در آن خواهند شد. اما در تبلیغات مدرن، این روش چرخشی جدید داشته است. مخاطب باید توسط تبلیغات متقاعد شود که چون همه به آن کار مشغولند، اگر آنها هم نپیوندند از قافله عقب خواهند ماند. این متضاد نوع دیگر این روش است اما معمولاً همان نتایج را برمی‌انگیزاند. مخاطبین این روش مجبور به شرکت کردن می‌شوند چون بقیه هم همین کار را می‌کنند. وقتی با این نوع تبلیغات روبه‌رو می‌شوید، می‌بایست نقاط مثبت و منفی آن محصول یا خدمات را جدا از کاربرانی که داشته است بررسی کنید . این روش فقط شامل ارائه اطلاعات مثبت درمورد یک ایده یا پیشنهاد و حذف اطلاعات متضاد آن است. حذف انتخابی معمولاً در همه انواع تبلیغات استفاده می‌شود و شدیداً برای متقاعد کردن مردم موثر است. بااینکه اکثریت اطلاعات ارائه شده در رویکرد این روش صحیح است اما خطرناک است زیرا اطلاعات مهم دیگری را حذف کرده است. بهترین راه برای برخورد با این نوع تبلیغات جستجوی اطلاعات بیشتر است.

 این روش تبلیغات معمولاً در سیاست و تبلیغات سیاسی بسیار استفاده می‌شود اصول پرتشعشع کلماتی هستند که معانی مثبت مختلفی برای مخاطبین دارند اما با مفاهیم بسیار باارزش در ارتباط هستند. وقتی از این کلمات استفاده می‌شود، مستلزم پذیرش بدون حتی فکر کردن است، زیرا چنان مفهوم پراهمیتی با آن مرتبط است. بعنوان مثال، وقتی از کسی خواسته می‌شود کاری در «دفاع از دموکراسی» انجام دهد، احتمال قبول کردن آنها بیشتر است. مفهوم دموکراسی دلالت ضمنی مثبت برای آنها دارد زیرا با مفهومی که برایشان ارزشمند است در ارتباط است. کلماتی که معمولاً برای این روش استفاده می‌شوند، عزت، افتخار، میهن‌پرستی و آزادی است. وقتی با این روش تبلیغات روبه‌رو می‌شوید، می‌بایست نقاط مثبت آن ایده را جدا از آن الفاظ خاص بررسی کنید.

تکنیک انتخاب بین بد و بدتر سعی دارد با ارائه یک ایده یا پیشنهاد با گزینه‌ای که کمترین میزان تعرض را داشته باشد، ما را نسبت به ایده یا پیشنهادی متقاعد کند. این تکنیک معمولاً طی جنگ برای متقاعد کردن افرادی که برای قربانی شدن مورد نیاز بودند یا توجیه تصمیمات سخت استفاده می‌شد. این تکنیک معمولاً همراه با اضافه کردن تقصیر به کشور دشمن یا گروه سیاسی است. یک ایده یا پیشنهاد بعنوان تنها گزینه یا راه موجود معرفی می‌شود. وقتی با این تکنیک مواجه می‌شوید، باید ارزش آن پیشنهاد را جدا از چیزهایی که با آن مقایسه می‌شود، بررسی کنید.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
شرکت سازنده